همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با محکوم کردن اعدام‌های اخیر در کشور عربستان، گفت: آل سعود نظامی استکباری و منشاء ظلم است و جمهوری اسلامی در برابر این جنایت و آدم کشی سکوت نمی‌کند.


به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، افزود: ۴۰ انسان به جرم شیعه و محب اهل بیت بودن در کشور عربستان اعدام شدند که نباید در برابر این جنایت سکوت کرد.


وی اظهار داشت: اعدام و گردن زدن ۸۱ نفر از جمله تعدادی پرشماری از شیعیان عربستان به جرم واهی و بی‌دلیل جنایت رژیم آل سعود علیه بشریت است.


امام جمعه همدان گفت: مستکبران سال‌هاست به نسل کشی و کودک کشی در کشورهای افغانستان، عراق و یمن با نهایت ظلم و فساد مشغولند  که باید در برابر این ظلم ایستاد.


آیت الله شعبانی موثقی افزود: مبارزه با مستکبران و قدرت‌های حامی فساد وظیفه است چرا که آن‌ها با آلوده کردن جوانان به مفاسد اخلاقی و رفتاری سعی در ترویج ظلم و فساد دارند.


نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با حمایت از حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر جاسوسی اسراییل در اربیل عراق، افزود: شلیک به پایگاه موساد در عراق اجرای سیاست‌های اصولی، اسلامی و الهی است.


امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به حواشی جشنواره گردشگری نوروزی در همدان، گفت: حواشی روی داده در این جشنواره تعمدی نبوده و مسوولان به مسایل توجه داشته و حتی تذکر داده‌اند اما در جزییات برنامه‌ها غفلت صورت گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: روحانیت، شورای فرهنگی عمومی و مسوولان معتقدند نشاط اجتماعی در جامعه باید باشد و در اولویت است اما طراحی برنامه‌های باید مبتنی بر فرهنگ اسلامی و با رعایت شئونات دارالمومنین باشد.


امام جمعه همدان با قدردانی از مردم دارالمومنین به جهت توجه جدی به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: واکنش‌های مردمی برای اصلاح است و هیچ فردی با برگزاری جشنواره مخالفتی ندارد.


وی تاکید کرد: جشنواره‌هایی که در سطح استان برگزار می‌شود، نباید با رنجش مردم همراه شود و البته در این جشنواره متولیان عذرخواهی کردند که جای تشکر دارد.


وی افزود: از این پس جشنواره‌ها باید در شورای فرهنگ عمومی با تمام جزییات مطرح و مورد توجه قرار گیرد و همه مسوولان مصمم هستند که دیگر این اتفاق‌ها تکرار نشود.


امام جمعه همدان با قدردانی از نظارت‌های صورت گرفته در بازار خرید عید نوروز، گفت: تورم و گرانی دغدغه‌های اصلی مردم است و امیدواریم سال آینده دولت در مهار این مشکلات موفق باشد.
 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *