لندن – ایرنا – وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین ادعا کرد که روسیه پیشرفت محدودی را در تصرف شهرهای شرق اوکراین داشته است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده است: نیروهای روسیه همچنان به محاصره تعدادی از شهرها در شرق اوکراین ادامه می‌دهند. طی هفته گذشته آن‌ها پیشرفت محدودی را در تصرف این شهرها داشته و در عوض، گلوله باران بی رویه مناطق شهری را افزایش داده که منجر به تخریب گسترده و تعداد زیادی تلفات غیرنظامی شده است.


وزارت دفاع انگلیس همچنین مدعی شده است: این احتمال وجود دارد که روسیه به استفاده از نیروی آتش سنگین خود برای پشتیبانی از حمله به مناطق شهری ادامه دهد تا تلفات قابل توجه خود را محدود کند.


به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.


پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *