تهران- ایرنا- نماینده مردم لاهیجان گفت: از برنامه‌های میان مدت دولت برای خنثی سازی تحریم‌ها، آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی در حوزه‌های معدن و پتروشیمی است.


«رسول فرخی میکال» درگفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح صنعتی کشور که روند آغاز آن توسط رییس جمهور اعلام شد، گفت: یکی از استراتژی های مهم دولت سیزدهم رشد ۸‌درصدی اقتصاد بر اساس آمایش سرزمینی و توجه به ظرفیت‌های داخلی است که آغاز اجرایی این پروژه ها در راستای تحقق این هدف صورت گرفته است.


نماینده مردم لاهیجان در مجلس تصریح کرد: دولت برای برون رفت از وضعیت فعلی و مقابله با تحریم‌ها باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت اقتصادی طراحی کند،یکی از برنامه‌های میان مدت دولت برای خنثی سازی تحریم‌ها، آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی در حوزه‌های معدن و پتروشیمی است. با مدیریت مدیران متخصص، باتجربه، انقلابی و با تفکرجهادی اجرای این طرح‌ها موجب ایجاد رونق اقتصادی خواهد شد.


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان داشت: در صورتی که دولت این پروژه ها را براساس آمایش سرزمینی و نیازهای منطقه‌ای برنامه ریزی کند گامی مهم در مسیر تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد گام برداشته خواهد شد. تحقق رشد اقتصادی تعهدی است که دولت و مجلس به مردم داده‌اند .


فرخی تصریح کرد:مجلس در مسیر رشد و توسعه اقتصادکشور همراه و هماهنگ با دولت است و در حوزه تسهیل‌گری قوانین اقدام خواهد کرد. قوه قضاییه هم در مبارزه با فساد و رفع موانع تولید از دولت در این مسیر پشتیبانی می کند.


نماینده لاهیجان با تاکید بر اهمیت خصوصی‌سازی در بخش های مختلف کشور بیان داشت: خصوصی سازی یکی از راهکارهای مهم اقتصادی در دنیا برای رونق تولید و اقتصاد است، اکثر کشورهای دنیا به مزایای اقتصاد مردمی و خصوصی معتقد هستند،اما متاسفانه در کشور ما بخش خصوصی در مقایسه با بخش دولتی ضعیف است.


عضو کمیسیون شوراها وی با تاکید بر اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی به ایجاد درآمد پایدار برای دولت کمک می کند و موجب ایجاد رونق اقتصادی می شود، اضافه کرد: دولت باید بخش خصوصی را برای فعالیت‌های اقتصادی درحوزه‌های مختلف بکار گیرد و با نظارت،حمایت و سیاستگذاری حوزه فعالیت این بخش را هدایت کند. بخش خصوصی می‌تواند با سرمایه گذاری، گام‌های مهمی در رونق تولید و توسعه اقتصاد کشور بردارد.  


فرخی آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان را گام مهمی برای تحول اقتصاد کشور خواند و گفت: اولین اقدام دولت برای نتیجه بخشی در این مسیر، توجه به آمایش سرزمینی است، باید متناسب با آمایش سرزمینی، خدمات و سرمایه گذاری در استان‌ها توزیع شود، قطعا متمرکز کردن صنعت در یک استان، مطلوب نیست باید متناسب با شرایط بالقوه استان‌ها این طرح‌ها اجرایی  شده و رونق تولید را به همراه داشته باشد.


فرخی با بیان اینکه مجلس و دولت در این دوره محکوم به موفقیت هستند و نباید هیچ گونه آزمون و خطایی داشته باشند، گفت: استفاده از مدیران متخصص و تفکر جهادی در دولت سیزدهم موجب می‌شود که مدیریت کشور از مسیر واقعی خارج نشود.


نماینده لاهیجان آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه صنعتی گفت: این برنامه‌ریزی گام مهمی برای توسعه اقتصاد کشور است باید برای جذب سرمایه گذاری خارجی بر اساس منغعت و مصلحت کشور هم  اقدام کنیم، دولت سیزدهم هم این مساله را در دستور کار خود قرار دهد تا بتواند در کوتاه مدت بر مشکلات اقتصادی کشور غلبه کند.


به گزارش ایرنا، یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی با تمرکز در حوزه پتروشیمی با فرمان آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور آغاز شد که اجرای این ۴۸ طرح در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان با ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان و طرح آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا با سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار میلیاردی انجام خواهد شد.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *