تهران – ایرنا – سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری از پایان اصلاحیه قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: گزارش وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران از روند مذاکرات قانع‌کننده بود و سوالاتی از طرف اعضا مطرح شد که به خوبی به آن پاسخ داده شد.  


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به مصوبه‌های دهمین اجلاسیه رسمی دور پنجم مجلس خبرگان رهبری افزود: بزرگ‌ترین دستاورد این نشست تکمیل اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود که در ۷ فصل و ۳۶ ماده به تصویب رسید.  


سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: بخشی در اجلاس‌های گذشته و فصول ششم و هفتم در این اجلاس به تصویب رسید. دو اصل مهم این فصل این است که انجام امور مخل نظم عمومی و از قبیل راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و بلندگوها از طرف نامزدها و حامیان آنان ممنوع است.  


وی افزود: مسئولان منطقه‌ای نباید له یا علیه نامزدها ورود کنند و یا از نامزد خاصی حمایت کنند.


آیت‌الله خاتمی یادآور شد: مثل اجلاس‌های گذشته، ۱۴ ناطق قبل از دستور داشتیم و شب گذشته(سه شنبه) چون سال گذشته ضیافت مهمانی به دعوت آیت‌الله جنتی برگزار شد. آیت‌الله رئیسی نیز در این ضیافت حضور داشتند. حدود ۲۵ نفر نظرات خود را اعلام کردند و آقای رئیس جمهور آنها را پذیرفتند.  


عضو مجلس خبرگان رهبری درباره حضور سخنرانان این دور از اجلاسیه مجلس خبرگان گفت: حسین امیرعبداللهیان و علی باقری کنی امروز(چهارشنبه) درباره مسائل مختلف مرتبط با سیاست خارجی صحبت کردند.


وی در پاسخ به سوالی درمورد نظر اعضای مجلس از روند مذاکرات رفع تحریم‌ها تصریح کرد: گزارش از روند مذاکرات قانع‌کننده بود. سوالاتی از طرف اعضا مطرح شد که به خوبی از طرف وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران پاسخ داده شد.  


آیت‌الله خاتمی همچنین از دیدار اعضای مجلس خبرگان خبری رهبری با رهبر معظم انقلاب در اجلاسیه اسفند ماه خبر داد و گفت: امروز برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) به زیارت مرقد مطهر رفتیم و بیش از ۶۰ نفر از اعضای خبرگان در این زیارت حضور داشتند.  
وی در پاسخ به سوالی درمورد شاخصه‌های رهبری افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری شاخصه‌هایی برای رهبری نوشته شده است.




You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *