آمادگی مجموعه های کشاورزی برای سرشماری کشاورزی مرکز آمار

وزیر جهاد کشاورزی از آمادگی همه مجموعه‌ها و نهادهای وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به مرکز آمار ایران در سرشماری بخش کشاورزی خبر داد.


به گزارش ایسنا، غلامرضا نوری قزلجه در مراسم روز ملی آمار و برنامه ریزی با اشاره به جایگاه آمار و اطلاعات در مدیریت کشور گفت: امروز بدون آمار و اطلاعات درست و مناسب نمیتوان برنامه ریزی انحام داد و کشور را مدیریت کرد و یکی از دغدغه‌های هر روز ما این است که خطاهایی که مه در بحث آمارها و داده‌ها وجود دارد را چگونه برطرف کنیم.


وی افزود: از آنجایی که ما مسئول تامین غذا و مواد غذایی جامعه هستیم، از طریق همین آمار است که متوجه می‌شویم شرایط غذایی و امنیت غذایی کشور را چگونه برنامع ریزی کنیم
چراکه عدم وجود آمار اصلی و قابل اتکا ما را از برنامه‌های دقیق دور می‌کند.


وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به سرشماری کشاورزی پیش رو گفت: ما در تلاش هستیم منابع و توان خود را به سمتی ببریم که با کمک گرفتن از اطلاعات و ابزارهای روز دنیا از جمله هوش مصنوعی، آمار دقیقی را کسب کنیم، بنابراین نیاز داریم که آمارهای ما و اطلاعات ما به خصوص در حوزه بیولوژی و کشاورزی به روز باشد تا بتوانیم دقیق و هر لحظه آن را در اختیار داشته باشیم.


نوری قزلجه افزود: همه مجموعه‌های جهاد کشاورزی در سطح کشور در اختیار مرکز آمار خواهند بود تا بتوانیم از همه ظریف‌ها استفاده تا بتوانیم به آمار قابل اتکا دست پیدا کنیم؛ چراکه مبنای همه برنامه ریزی‌های آینده ما بر اساس همین آمار و اطلاعات خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: مشی و شعار دولت چهاردهم تاکید بر برنامه محوری و خواهد بود و ئیس جمهور هم بر دولت  برنامه محور تاکید کرده‌اند


وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: امیدوارم کار بر روی برنامه‌های درست و مطلوب در کشور ما نهادینه شود.


قابل ذکر است؛ سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳ آبان ماه امسال از سوی مرکز آمار ایران آغاز می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *