ایسنا/خراسان رضوی در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به همت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی، سوگواره روضه الزهرا(س) و پویش ملی نذر مادر آغاز شد.


در قالب این سوگواره و پویش ملی که صبح امروز، ۳۰ آذر، با حضور حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، آغاز به کار کرد، ۸۰۰۰ روضه خانگی در سراسر کشور از حمایت‌ها و بسته‌های متبرک مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی بهره‌مند خواهند شد و علاوه بر برپایی سوگواره ایام فاطمیه و حضور در اجتماع عظیم فاطمیون، مشارکت‌های اجتماعی خود را نیز افزایش خواهند داد.


نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف


مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در مراسم آغازین این سوگواره و پویش گفت: فرصت یادبود ایام متعلق به حضرت زهرا(س) توفیقی است برای اینکه هویت زن مسلمان را بازخوانی کنیم و سبک زندگی خود را بر اساس مولفه‌های این بانوی بزرگوار تنظیم کنیم.


فاطمه دژبرد تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پس از انقلاب اسلامی ایران زنان ثابت کردند با تاسی به حضرت فاطمه زهرا(س) سنگر انقلاب را حفظ کردند و ضمن حفظ مقام زن و مادری خود در مسائل مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی جامعه دخیل هستند.


تعظیم شعائر دینی و بازنشر ارزش‌های انقلاب


وی ادامه داد: در عصری هستیم که خانواده توسط جریانات غرب نشانه گرفته شده و از همین رو رسالت ما سنگین‌تر شده است؛ به همین دلیل باید کمک کنیم کانون و بنیان خانواده بیش از پیش حفظ شود.


دژبرد یکی از بسترهای مناسب برای بازنشر تعظیم شعائر دینی و ارزش‌های انقلاب را روضه‌های خانگی دانست و گفت: تعظیم شعائر دینی و پشتیبانی از نظام اسلامی از اهداف برگزاری این محافل است و در همین راستا می‌توانیم ارزش‌های انقلابی را باز نشر داده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.


 فعالیت‌های اجتماعی در کنار برگزاری روضه‌های خانگی


وی یکی از برنامه‌های مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی در بستر نقش آفرینی بانوان در این روضه‌ها را پویش ملی نذر مادر ذکر کرد و افزود: این پویش با کمک و همت بانیان روضه های خانگی در حال اجراست و تا کنون  ۸۰۰۰ جلسه روضه‌الزهرا(س) در این پویش مشارکت کرده‌اند تا در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تنها به برگزاری روضه‌های خانگی اکتفا نکنند و در کنار آن به ارائه خدمات اجتماعی از جمله تهیه ۸۰۰۰ لباس گرم برای کودکان نیازمند پرداختند.


برگزاری دوره‌های جهاد تبیین برای بانوان فعال فرهنگی


مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی اضافه کرد: در یک ماه اخیر نیز دوره‌های جهاد تبیین توسط این مرکز و در راستای توانمندسازی بانوان فعال فرهنگی برگزار شد تا پس از آموزش، نقش تبیین‌گری را در روضه‌ها ایفا کرده و به روشنگری می‌پردازند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *