ارومیه – ایرنا – مرز تمرچین در چند کیلومتری شهر پیرانشهر که از حدود یک هفته گذشته بعنوان یکی از مرزهای ۶ گانه میزبان زوار اربعین حسینی شده، در آرامش کامل در حال ارائه خدمت رسانی مستمر و بدون مشکل به زائران است.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، با وجود اینکه دیگر مرزهای کشور (مهران، شلمچه، چزابه و خسروی) زائران برای خروج از مرز و حضور در مراسم زیارت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با مشکل مواجه هستند، اما در مرز تمرچین با تدابیر ویژه دولت سیزدهم و ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، وضعیت تردد بسیار آرام است.
در این مرز علاوه بر حضور دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع)، افرادی (اتباع اقلیم کردستان عراق) که به صورت عادی روزانه از این مرز تردد دارند و همین‌طور فعالان تجاری نیز با سهولت در حال انجام است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در محل پایانه مرزی تمرچین با اشاره به اینکه همه تمهیدات در مرز به خوبی اندیشیده شده است، گفت: هیچ‌مشکلی وجود ندارد و برنامه ریزی لازم در همه بخش‌ها برای خدمات رسانی به زائران صورت گرفته است.
یاسر رهبردین افزود: در حوزه پارکینگ خودرویی، محل اسکان و تغذیه، مواکب ارائه دهنده خدمات به زوار، حمام، سرویس‌های بهداشتی، کانکس و چادرهای اسکان در این مرز برای خدمات رسانی شایسته به زائران در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: همچنین خدمات زیرساختی لازم برای حضور بدون مشکل زوار در این مرز فراهم است.
مسوول موکب امیرالمومنین (ع) بنیاد مستضعفان در مرز تمرچین هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: تمهیدات لازم برای اسکان و تغذیه زوار متردد از این مرز توسط این موکب و دیگر مواکل اربعین فراهم شده است.
حسن اسماعیل زاده افزود: هر روز تا ۲ هزار پرس غدا برای صبحانه، ۲ هزار پرس ناهار و همین میزان شام طبخ و در میان زائران اربعین خسینی توزیع می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین شب‌ها برای اسکان زائران‌ مکان‌هایی تدارک دیده شده و ظرفیت حدود ۶۰۰ نفر شب خوابی (۳۵۰ مرد و ۲۵۰ زن) آماده شده است.
همچنین مدیر یکی از موکب‌های خدمات رسان به زوار اربعین حسینی در این مرز نیز به خبرنگار اعزامی ایرنا گفت: در روزهای اخیر افراد زیادی از شهرستان‌های استان آذربایجان غربی برای اعزام به این موکب آمده و نام نویسی کرده‌اند.
او که حاضران در موکب، حاج حیدر صدایش می‌کردند، گفت: در روزهای قبل زائرانی از آمل، زنجان، تبریز، خوی، تکاب، ارومیه و دیگر شهرها برای عزیمت به کربلا در تمرچین‌ حضور یافته و پس از سیر تشریفات قانونی از کشور خارج شده‌اند.


موکب‌های پیش بینی شده در مسیر تردد زائران اربعین تا مرز تمرچین 
۱- موکب کارخانه قند در ورودی شهر پیرانشهر با امکانات پذیرایی، استراحت و پارکینگ   
۲- موکب مدافعان حریم ولایت ارتش واقع در یادمان شهدای تمرچین نرسیده به پایانه، ۸۰۰ متر با پایانه مرزی تمرچین فاصله دارد و متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران است و خدمات و سرویس دهی خوبی برای زائران دارد.  
۳- موکب بنیاد مستضعفان واقع در داخل پایانه مرزی تمرچین با امکانات پذیرایی و استراحت و اسکان


به گزارش ایرنا و براساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، گذرگاه تمرچین از روز دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات بود که با تصمیم ستاد مرکزی همزمان با سایرگذرگاه‌های کشور فعلا عبور و مرور در این نطقه مرزی ممنوع شده است.


امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق است  و از این طریق شماره زیادی از زوار به جهت شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین عازم سرزمین عشق شدند.


زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراقی، مسیر حاج عمران – اربیل، اربیل – کرکوک و کرکوک به بغداد را به عنوان مسیر رفت و الحسینیه بغداد به سمت حاج عمران نیز مسیر بازگشت زوار خواهد بود.


تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی و ۶۵۰ کیلومتر نیز با کربلای معلی فاصله دارد.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما